Resultaat
- Je weet wat een contentstrategie inhoudt en hoe deze zich verhoudt tot de missie en doelstellingen van je organisatie.
- Je kunt het hele jaar door relevante content van hoog niveau maken en verspreiden naar je doelgroepen.
- Je weet hoe je optimaal gebruikmaakt van de beschikbare kanalen.
- Je ontwikkelt een praktische segmentering van je publieksgroepen en je weet welke content het beste aansluit bij de behoeften van de diverse groepen.
- Je weet welke conversie je wilt nastreven en welke KPI’s ervoor nodig zijn om je doel te bereiken.
- Je gaat naar huis met - de aanzet voor - een eigen contentstrategie waarmee je voor iedereen duidelijk kunt maken welke keuzes je maakt en waarom. Je bent een volwaardige sparringpartner voor je collega’s, directie en bestuur bij het ontwikkelen en implementeren van effectieve content.
Programma
In de training ga je met experts van Buzzzle aan de slag en leer je hoe je diverse doelgroepen aan jouw organisatie verbindt met relevante content.
Dag 1:
- Wat is een contentstrategie en hoe verhoudt het zich tot de doelstellingen van de organisatie?
- Welke kernthema’s passen bij je en hoe vertaal je die naar de juiste publieksgroepen en kanalen?
- We introduceren de 4P's: een praktisch model voor het ontwikkelen van een uitgebalanceerde contentstrategie.
- Persona of ‘mindstyle’? We ontwikkelen een praktische segmentering van je doelgroepen waarmee je meer zicht krijgt op de vragen en behoeften van je publiek.
- Best practices: hoe benaderen succesvolle organisaties hun publieksgroepen? Leer hoe je een contentformat maakt dat staat als een huis en tegelijk zo flexibel is als maar kan.
- Content mapping: hoe vertaal je bovenstaande inzichten naar operationeel niveau van dag tot dag? Je leert hoe je het hele jaar door content kunt bedenken die perfect aansluit bij de ambities van je organisatie en de behoeften van je publiek.
- We wisselen onderling ervaringen uit, we doen individuele en groepsopdrachten, en er is de mogelijkheid van een 1-op-1 gesprek met de trainer.
Dag 2:
- Hoe zet je de stap van de dagelijkse operationele praktijk naar een strategisch denk- en werkniveau? Van strategie naar uitvoering.
- Zo realiseer je de optimale structuur voor het bedenken en maken van content: organisatie, workflow en contentcreatie.
- De contentkalender: zo organiseer je een stroom content voor elke dag van het jaar.
- Drie perspectieven in je content: het 3-D model. Met dit model ontwikkel je een rijker perspectief voor het maken van content voor heel verschillende doelgroepen.
- Succes meten: welke KPI’s zijn het beste geschikt voor je contentstrategie?
- Je maakt al doende - het begin van - een uitgewerkte contentstrategie voor je eigen organisatie.
- Uitwisseling van ervaringen, individuele en groepsopdrachten, en tot slot de mogelijkheid van een 1-op-1 gesprek met de trainer.
Wanneer?
Trainingsdagen |
Tijd |
Locatie |
Prijs |
10 september & 24 september 2024 | 10:00-16:00 uur | Stationspark 1250, Sliedrecht | 995,- pp ex. btw. |
Incompany | in overleg | Bij jou op locatie | 3.995,- ex. btw. |
| | | |
Voor wie?
Deze training is voor iedereen die zich binnen een (semi-)publieke organisatie - zoals een gemeente, waterschap, ministerie of woningcorporatie - al wat langer bezighoudt met de creatie en productie van content en behoefte heeft aan verdieping en structuur voor een samenhangende strategie over alle kanalen heen, voor alle doelgroepen. Denk aan: communicatieprofessionals, redactiemedewerkers, tekstschrijvers of contentspecialisten.
Na afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Interesse?
Meer informatie en direct aanmelden: