Arbeidsmarktcommunicatie

Arbeidsmarktcommunicatie is meer dan alleen vacatures plaatsen. Het gaat om hoe jij je als werkgever positioneert richting je doelgroep. Door middel van doelgerichte content zorg je ervoor dat je doelgroep ziet over welke waarden jij als werkgever beschikt, en stel je je zo aantrekkelijk mogelijk op richting potentiële nieuwe medewerkers.

Direct contact?

Vul het formulier hieronder in of neem contact op via info@buzzzle.nl

Buzzle 4820 min

Ben jij als HR- of communicatieadviseur verantwoordelijk voor arbeidsmarktcommunicatie en vind je het lastig om in deze krappe arbeidsmarkt vacatures in te vullen? Buzzzle helpt met het positioneren van jouw werkgeversmerk door middel van content die impact maakt. We zorgen ervoor dat jouw vacatures op de juiste manier op social media gepresenteerd worden en dat je doelgroep een goede indruk krijgt van jou als werkgever! 

Onze aanpak 

Bij Buzzzle geloven we in een strategische aanpak om jouw arbeidsmarktcommunicatie (AMC) tot een succes te maken. Onze strategie bestaat uit zeven bouwstenen die samen zorgen voor een samenhangend en effectief geheel. Je kunt ervoor kiezen om alle bouwstenen af te nemen of losse onderdelen te selecteren. Veel onderdelen doen we in co-creatie, waardoor we onze expertise samenbrengen met jouw kennis van de organisatie. 

1. Formuleer je kernboodschap 

Is jouw kernboodschap onderscheidend genoeg om op te vallen in de huidige arbeidsmarkt? Met een unieke en opvallende kernboodschap trek je de juiste kandidaten aan. Buzzzle helpt je om jouw werkgeversmerk te vertalen in content die precies aansluit bij jouw doelgroep en de koers van je organisatie. Met het 'message house' zorgen we ervoor dat je boodschappen in samenhang worden gepresenteerd, zodat je uitingen elkaar versterken. 

2. Inzicht in je doelgroep  

Vaak wordt deze stap overgeslagen. Door te weten wat potentiële medewerkers belangrijk vinden, kun je je communicatie hierop afstemmen. Buzzzle helpt je met het verkrijgen van specifieke inzichten in je doelgroep, bijvoorbeeld door het aanschaffen van gericht doelgroeponderzoek of het analyseren van bestaand onderzoek. Zo kun je optimaal de wensen en behoeften van je toekomstige medewerkers samenbrengen met je employer value proposition (EVP). 

3. Kies de juiste kanalen 

Het kiezen van de juiste kanalen is essentieel om je content onder de aandacht te brengen. LinkedIn is vaak de eerste keuze, maar ook Facebook en Instagram kunnen waardevol zijn, afhankelijk van je doelgroep. Buzzzle adviseert je over de meest effectieve kanalen en helpt je bij het inzetten van zowel gratis als betaalde functionaliteiten. In de co-creatie werksessie combineren we deze stap met de bouwsteen ‘inzicht in je doelgroep’. 

4. Onderscheidende content 

Opvallen met je content is een must in de drukke social media feeds. Van een prikkelend begin en opvallende visuals tot unieke invalshoeken en het gebruik van emoji's. We reviewen je bestaande content, geven je tips om je content te versterken en gaan in co-creatie aan de slag met content die echt blijft hangen bij potentiële kandidaten. We gebruiken hiervoor onze 3B-methode. 

5. Doeltreffende campagnes 

Goed, je hebt nu onderscheidende content. Dan is het wel fijn als die aankomt bij het juiste publiek. We bieden reviews van je huidige campagnes, geven trainingen en workshops, en ook de optie om het maken van campagnes aan ons uit te besteden. 

6. Betrokken medewerkers 

Medewerkers zijn je beste ambassadeurs. We bieden trainingen voor zowel communicatie- en HR-teams als voor de medewerkers zelf. Dit zorgt ervoor dat iedereen binnen de organisatie betrokken is bij het verspreiden van de boodschap en het aantrekken van nieuw talent. Hierbij is het belangrijk om hen niet alleen te faciliteren, maar ook te motiveren.

7. Duiding van data 

Data is onmisbaar om te weten wat wel en niet werkt. We nemen altijd KPI's op in onze strategie doen een uitgebreide contentanalyse na zes maanden. Dit helpt je om steeds betere resultaten te behalen. 

Even concreet 

  • We vertalen je werkgeversmerk en EVP in content, rekening houdend met verschillende fases in de candidate journey.  
  • We helpen je met content maken die zich onderscheid van concurrenten op de arbeidsmarkt en bij de juiste mensen terecht komt.
  • We helpen je om medewerkers in te zetten als ambassadeur voor de organisatie.  

Gratis AMC-scan

Waar valt voor jou de meeste winst te behalen? Wij analyseren hoe jouw organisatie zich profileert in de arbeidsmarkt. In een gesprek van een halfuur bespreken we welke eerste stappen je kunt nemen.

Whitepaper: succesvol werven via social media 

Jezelf eerst nog even wat meer inlezen? Vraag via onderstaande knop ons gratis whitepaper aan, waarin we je alles vertellen over de zeven bouwstenen en hoe je succesvol mensen kunt werven via social media. 

Werken voor Nederland

Arbeidsmarktcommunicatie en contentcreatie

Werken in Gelderland

Arbeidsmarktcommunicatie en contentcreatie

VNG

Arbeidsmarktcommunicatie