Contentstrategie is het gestructureerde proces van het bedenken, creëren en verspreiden van betekenisvolle content. De content heeft als doel om specifieke publieksgroepen te bereiken, en daarmee bij te dragen aan de doelstellingen van je organisatie. We gaan aan de slag met storytelling en storytooling, oftewel: de verhalen en de kanalen van jouw organisatie.
Vul het formulier hieronder in of neem contact op via info@buzzzle.nl
Storytelling
In het traject storytelling gaan we op zoek naar antwoord op de volgende vragen:Storytooling
In het traject storytooling gaan we op zoek naar antwoord op de volgende vragen:Uiteindelijk leidt de contentstrategie tot een concrete contentkalender, waarin je altijd inzicht hebt in de content die op de planning staat. Op basis van de gekozen pijlerverdeling, maken we een doorvertaling naar de contentkalender. Daarnaast houden we natuurlijk voldoende ruimte in de kalender voor ad hoc-onderwerpen.
Uit ervaring kunnen wij zeggen dat het is belangrijk is om binnen de organisatie draagvlak te krijgen voor de contentstrategie. Daarom kiezen we er vaak voor om de contentstrategie in co-creatie te maken, waarbij we samen met de opdrachtgever ervoor zorgen dat de strategie zo goed mogelijk aansluit bij de dagelijkse praktijk van de organisatie. Uiteraard bieden we ook de mogelijkheid om organisaties volledig te ontzorgen in het proces.
Ga je zelf aan de slag met de contentstrategie, of heb je behoefte aan onze ondersteuning? We bieden trajecten op maat, waarin we bijvoorbeeld zelf alle content maken, of adviseren over de juiste invalshoek, inhoud en contentvorm, of een periodieke analyse maken van de prestaties per kanaal én het effect van de strategie. Bekijk de referenties hieronder om een beter beeld te krijgen.